Publications
Toutes nos publications sont disponibles sur la plateforme d’archives ouvertes HAL :
Site des archives HALActualités des publications
Toutes les actualitésArchives HAL
-
Communication dans un congrès
Inquiry-based learning learnig teaching as a basis for building research projects in science education and human rights: an experience from in-service teacher training course
European science education research association 2023 conference, ESERA, Aug 2023, Cappadocia, Turkey hal-4063909
-
Communication dans un congrès
Multiplicative Problem Posing
European Conference on Educational Research (ECER), European Educational Research Association (EERA), Aug 2023, Glasgow, United Kingdom hal-4507954
-
Article dans une revue
Les Jeux des îles de l’océan Indien au prisme de la globalisation sportive (1979–2023)
Canadian Journal of African Studies / Revue canadienne des études africaines, 2023, 57 (3), pp.667-691. ⟨10.1080/00083968.2023.2198246⟩ hal-4735563
-
Communication dans un congrès
Athletic identity of Arctic Winter Games (AWG) participants: between a sporting reference and local cultures
World congress of sociology of sport (ISSA 2023), Aug 2023, Ottawa (Ontario), Canada hal-4325173
-
Autre publication scientifique
Rita Hofstetter et ÉRHISE, Le Bureau international d’éducation, matrice de l’internationalisme éducatif (premier 20e siècle)
-
Article dans une revue
Visual Search Strategies of Elite Fencers: An Exploratory Study in Ecological Competitive Situation
Journal of Functional Morphology and Kinesiology, 2023, 8 (3), pp.106. ⟨10.3390/jfmk8030106⟩ hal-4387252
-
Article dans une revue
Les Jeux de la jeunesse de l’océan Indien : la francophonie au service de la fraternité régionale (1995-2020)
Revue Internationale des Francophonies, 2023, 11, ⟨10.35562/rif.1444⟩ hal-4325220
-
Article dans une revue
Est-il préférable d’apprendre les langues minoritaires à l’âge adulte ?
Lengas : revue de sociolinguistique, 2023, 93, ⟨10.4000/lengas.7271⟩ hal-4732115
-
Article dans une revue
The emotional labour of teachers in detention centres: Do context and individual characteristics make the difference?
Revue française de pédagogie, 2023, 218, pp.117-133. ⟨10.4000/rfp.12752⟩ hal-4255373
-
Communication dans un congrès
Pre-service teachers' difficulties with the semiotic representation of the decimal number line
13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Alfréd Rényi Institute of Mathematics; Eötvös Loránd University, Jul 2023, Budapest, Hungary. pp.3751-3758 hal-4392332